Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 4 oktober 2010

Humöret, humöret, humöret..

Länge har jag grämt mig över mitt hetsiga sluta-röka-temprament.. Ja, jag har grämt mig, VERKLIGEN! Jag, som egentligen har ett humör som är så gott som rakt.. Inga svängningar här inte, förutom kanske en liten tår när PMS-veckan uppbådar sig, och så plötsligt har man så mycket svängningar så att kontrollen inte finns överhuvudtaget! Ja, som jag sa tidigare: folk på jobbet var rädda för mig! För mig?? Hallå!!?? Mycket frustrerande skulle man kunna säga.. Att inte kunna styra över sitt humör.. Och många svängningar har det varit vill jag lova.. Och stackars hjärtat har fått stå ut med mycket.. Men så inatt! Inatt gick det upp ett ljus för mig! Värsta konstiga känslan! Typ som en såndär utomkroppslig upplevelse som man brukar se på TV.. Ja, så kändes det! För plötsligt så insåg jag att svängningarna har lugnat ner sig! Mitt raka, fina humör känns som det är på plats igen.. Och det kändes helt fantastiskt underbart! Im back in control! Var ute på berget och gick i ett par timmar i duggregnet igår.. Sååå himla skönt! Och sen åt vi potatisgratäng (mm) till söndagsmiddag igår kväll.. Kan det bli bättre??? Och nu är det en veckas förmiddagsjobb att se fram emot! Bara ett litet minus.. Känns inte som jag sovit nåt alls inatt.. Men jag får ta igen det med en liten powernap efter jobbet sen, så är man nog som en ny människa igen! Imorn, äntligen, är det dags för synundersökning! Linser it is! (förhoppningsvis) Och på onsdag, på onsdag, på onsdag börjar Greys Anatomy igen!! Tjohoooo!

1 kommentar:

  1. Var fölk rädda för dig på jobbet??
    Vilkavilkavilka??
    Folk är rädda för mig med, fast att jag är utan humörsvängningar ;)

    SvaraRadera