Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 7 september 2010

Sluta röka..

Kan hända jag låter tjatig för er, men i mitt lilla huvud är det mycket som snurrar just nu.. Och framförallt dettahär med att jag faktiskt håller på att sluta röka, PÅ RIKTIGT! Fjorton små år var jag när jag först lyckades göra mig beroende av denna listiga lilla drog.. Nu, 12 år senare, är första gången jag lyckats hålla mig helt nikotinfri i över en vecka! Lyckades hålla upp i fem veckor en gång, med hjälp av nikotintabletter, och förra sommaren fick jag några jävluska sluta-röka-piller av min doktor som jag fick sluta med efter tre veckor när livet plötsligt inte var nåt roligt längre.. Lyckades nog hålla mig från rökningen några dagar i streck då och då, men allt annat var skit.. Denna gången är det också jobbigt, och visst känns livet piss ibland, men jag gör det utan några hjälpmedel nu, och jag SKA klara det! Därför läser jag en del om sluta-röka på nätet och hittade precis en trevlig blogg där en tjej slutat röka för några veckor sedan.. Hon räknade ut hur mycket hon sparade i pengar på det, och sen köpte hon sig nåt fint för pengarna! Jag har inte rökt (eller använt några nikotin-hjälpmedel) på 10,5 dagar nu, vilket hade betytt ungefär 7 paket cigaretter.. Ett paket kostar ca 40 kr.. 40*7= 280 kr Ja, några veckor till, så kan jag köpa mig nåt fint banne mig! Hon skriver också att efter tre vekor har det värsta verkligen gått över.. Då behöver man inte längre bråka med rök-monstret dagarna i ända, utan kanske bara råkar bli lite, lite röksugen någon gång då och då! Känns mycket uppfriskande! Nu ska jag iväg och fika med Snoofen! Tjohoo va myys!

2 kommentarer:

  1. Tänk på de där galna små monsterna som man ser på Nicontinellreklamen, då känns livet lite mes kuligt. tänka att det kanske bor små sådana monster ihjärnan som bara måååste ha. hihihi.

    Jag saknar dina OOJÄÄÄ OOOJAAAA.
    Jag savner dig meget!

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra det! Oooooo jaa! =)

    SvaraRadera