Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 30 september 2010

Hantverkare

Asså.. Nu vart man tillbaka i badrumsträsket igen.. Har vart lugnt ett tag, då vi fick en offert med ett sånt hissnande pris, att vi helt enkelt låtsades att den inte fanns ett tag.. Sedan kom det diverse pappor och började fråga om hur långt vi har kommit med renoveringsplanerna.. Ja, då fick man ju titta lite på offerten igen.. Efter att ha tittat på den insåg vi att vi skulle få betala VÄÄÄÄÄÄLDIGT många tusenlappar för material.. Eeeeh, i material så ingår typ gipsskivor och flytspackel.. Hmm.. Jag var bara tvungen att maila snickaren och fråga, VAD är det som kostar så mycket?? Oj, vi hade visst skrivit lite fel, svarade han, och drog av några tusenlappar.. Eeeeh?? Seriöst...NOT! Och då är detta ändå ett ganska stort snickeribolag och inte Nisse på hörnan typ.. Nu har man fått dra in pappa i dethär träsket på allvar! Man vill ju inte bli föööör mycket blåst av hantverkarna! (och då vet vi, och räknar vi, ändå med att i alla fall bli lite blåsta, då det typ känns som en självklarhet..) Aha.. Och sen var svärfar hos oss och pratade om toalettstolar.. Måste vara klass på den serrni! Inga billiga skitar.. (Hehe..) Ifö är det enda märket som gäller! 5000 spänn för en jävla toastol!!!!! Ja, ni fattar...

1 kommentar:

  1. du få njuta när du skiter då iallfall. för jag förväntar mig att det finns inbyggd stolsvärme i den jäveln

    SvaraRadera