Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 25 augusti 2010

Sprutor o tandläkarbesök

Sådär ja! Då var denna månadens plågor över skulle jag tro! Tandläkarbesöket igår gick bra (kan jag säga såhär i efterhand). Bedövningen ville inte ta först, så det gjorde satans ont när han började borra! Men då valde han att kötta i dubbel dos med bedövning, så att jag vart helt sne i ansiktet eftersom ena halvan var totally paralyzed! Men det gjorde gott i alla fall! Kände ingenting.. Idag vart det läkarbesök igen, men nu var det en annan sorts spruta.. Lite kortison in i ljumsken, rätt av bara.. Min grymma doktor sa till mig: Det kommer sticka lite.. Och sen tryckte han in sprutan, åh satan va ont det gjorde! Typ nu? frågade jag.. Japp, typ nu svarade han.. Sen sa han åt mig att inte vifta runt för mycket med "dendär" (höften) idag och imorgon.. Jag frågade: menar du att jag inte ska träna idag eller imorgon? Japp, svarade han.. Okej, tänkte jag.. Risken för träning just idag eller imorgon är ju inte för stor, då det var så längesen jag gjorde det att jag knappt kommer ihåg hur man gör eller hur ett gym ser ut.. Men det behöver ju inte han veta! Så nu väntar jag bara på att kortisonet ska ta sig, så man kan sluta gå som en anka som bajjat på sig hela tiden.. Hade ju vart fantastic! Kallade vår amerikanska överordnade(elle va han nu e?) för santa claus idag.. Han tog det liiiiiiiite fel! Jag ville ha ett dokument av honom, och kallade honom därför för tomte.. Han trodde jag mena att han var tjock och gammal.. Hmmm.. Jag sa: Inte tjock, bara gammal.. Och sen va det igång.. Jag är nu i alla fall hans lilla tomte-nisse.. =P (och jag fick tillslut dokumentet) Jahapp! Onsdag.. Helgen närmar sig! Kalas för systerdotter Matilda ikväll! Fullt ös medvetslös! Have a nice wednesday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar