Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 20 augusti 2010

Popcorn och film..

Igår va vi och kollade på lite kakel efter jobbet.. Mycket trevligt! Känns som man har tagit åtminstone ett steg i rätt riktning! Men satan i gatan va mycket kakel det finns att välja på, o herregud vad låååång tid det kommer ta, och va himlans jättedyrt de kommer bli! Fast det kommer det definitivt vara värt i slutändan! Kollade sedan Prince of Persia på kvällen! Mycket bra film, rekommenderas varmt av mig! Skulle poppa popcorn till filmen.. Hmmm.. Av nån konstig anledning skulle plötsligt jag poppa och hjärtat plocka ur diskmaskinen (utbytta roller blev det visst) och det hade man ju egentligen kunnat räkna ut innan att det skulle sluta i katastrof! Vi poppar popcorn på det gamla hederliga sättet hemma hos oss, och har en kastrull för endast popcorn-popping! Jag tog fram kastrullen och hällde massor me olja i den (för jag brukar få höra att jag häller i för lite). När sedan de tre förpopcornen var poppade hällde jag i en massa till och det började poppa! Men plötsligt pös det ut en massa olja, som om det liksom kokade över.. Shit! Va händer? Skrek jag i panik och stod så långt från spisen som jag kunde komma.. Hjärtat fick, som den man han e, hoppa in och rädda situationen.. Det gick bra! Jag fortsatte med disken och han fixade så vi inte brann inne.. Och sedan blev det popcorn till filmen! Mitt horoskop för idag: Du är vänlig, kreativ och hjälpsam! Gillar jag! =) Have a nice friday! Tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar