Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 9 januari 2013

Värk i gäddhänget!!

Jag slet mig från barnhögen på badhuset i några minuter förut o tog mig en simtur för mig själv!
Jag blev mycket förundrad!
Motionen verkar inte va helt bottad.. Blev faktiskt inte direkt andfådd alls (fast då simmade jag visserligen bara några hundra meter) men istället fick jag en nedrans värk i gräddhänget, eller triceps som det nog heter med ett finare ord!
Hmmm?
Jag som bär o kånkar för de mesta borde väl inte va så slö i armarna?
Jäjä.. De va i alla fall GÖTT!!

1 kommentar:

  1. Fniss...

    Du bär ju inte med triceps... snarare är det ryggen, axlar och höften som belastas. Triceps är svårt att komma åt utan träning, därför får man lätt gäddhäng liksom.... När du lyfter så är det mest biceps, ben, ländrygg och axlar som "tar i"....!

    SvaraRadera