Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 28 januari 2013

Django Unchained!

I lördags hade jag och min man en myskväll för oss själva!
Farmor kom hit och passade lill-fisen, så mamma o pappa fick gå ut o roa sig lite!
Underbara, uuuuunderbara farmor!
Vi gick först till Butlers och åt en tvårätters och delade på en flaska vin (jag drack ett glas, älsklingen drack resten (mest för att jag va rädd för att sitta o somna med näsan i movitz-kycklingen))!
Så nedrans mysigt och romantiskt så man dog litegrann!
När det sen var dags att lämna placet så drog vi oss bort mot biosalongen.. Där satt vi o hånglade lite i hörnet, som två nykära (tänk va lite middag och bio kan göra för humöret)!
Men när filmen sen började, fanns de varken tid eller tankar på hångel!
Vi såg Django Unchained!
HERREGUD vilken film! Ja, det är ju Quentin Tarantino som gjort den, och han verkar ju inte kunna misslyckas!
Men detta var en sjuk film! Den va helt grymt bra, samtidigt som den va så äcklig att jag bara ville kasta mig emellan biofåtöljerna och spy!
Ja, asså huvudämnet i filmen är ju slavhandel, så ni kanske kan förstå mitt illamående?
Satan i gatan! Jag kan inte släppa filmen! Jag mår fortfarande illa från och till hela dagarna, på grund av denna film..
O de går liksom inte att INTE tänka på den..
Jag tycker alla ska se den, på bio! Men glöm inte spypåsen bara.. Hehe..

Annars hade vi kalas här hela dagen igår!
Kan man bli tröttare? Än när alla gått hem efter att man haft kalas?
Fast de e himla kul! Och mina mango surprises blev uppskattade! Speciellt av svärmor, som även snodde lill-fisens! Hehe..

Och så har jag ett jättearbete att göra till skolan till på fredag! Jag ska läsa huuuuur mycke litteratur som helst, och sen ska jag ha en 20 minuters presentation om detta då, på fredag!
Iiiiiiih!! Hjälp!

OCH! Vi håller på och budar på ett hus!

OCH! Vi va och hälsade på på dagis idag! På onsdag börjar inskolningen! De känns bra.. Lill-tjockis har fått en alldeles egen bamse-ryggsäck! Superfin!

Ah, det är mycke nu.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar