Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 4 december 2012

Praktvurpa, gånger två!

Viggo druttade i backen förut, med bakhuvudet före, vilket han gör ofta nuförtiden när han ska ställa sig upp mot tv-rumsbordet men misslyckas!
Den tröstande mamman tar upp det gråtande barnet o ska sätta sig i soffan och blåsa på det röda lilla bakhuvudet!
Men på väg till soffan snubblar hon på en förrädisk leksak och faller huvudstupa framåt!
Herregud!
Man tappar inte ett barn!! Så hinner jag tänka, och parerar Viggo ner i soffan på nåt sätt, så han dunsar i soffan med mina krampaktiga underarmar runt sig, medans jag dunkar i armstödet på soffan med ena sidan röven först, och studsar med röven över till bordet direkt efter o så ner däremellan!
Och allt detta blir min andra hälft en storögd åskådare till!
Hahahaha!
Jag dööööör när jag skriver detta! Skrattar ihjäl mig i ett mycket genant skratt..
Även om vi må vara gifta så vill jag inte se ut som en klumpig elefant framför honom!
Men han va så upptagen av hur de gick me Viggo, så han märkte knappt att jag ramlade!
Hihi!
Jag har fnissat åt detta hela dan, o kommer nog fortsätta ett tag till!
Men nu ska jag klappa mig på mitt mycket onda och fula blåmärke på vänster rövhalva, o tycka väldigt synd om mig själv!
Inga större skador skedda.. Bara mitt genant-konto som fyllts på lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar