Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 18 november 2012

Sushi!

Igår när hjärtat kom hem kastade han sig över en välförtjänt lördagsöl!
Sen kom frågan: va ska vi äta?
Jag hade inte hunnit fixa nåt till att äta för kvällen, så jag föreslog pizza, vilket e enda alternativet för hämtmat om man inte vill ta bilen..
"tyvärr" hade han ätit pizza till lunch på jobbet, så han föreslog sushi!
Gissa min förvåning!?
Han tycker inte alls om sushi...
Men jag blev så glad så jag kastade mig på telefonen o beställde!
Sen insåg jag att de i själva verket bara va en muta.. Han hade ätit pizza o ville inte ha de igen o han hade druckit öl o kunde inte köra.. Alltså måste han säga nåt som jag gärna åker o hämtar själv!
Den sluuuuge skiten!
Men lika gla va jag för de!
Aldrig mer sa han när han tvingat i sig de mesta av sushin.. Men jag misstänker att hans dilemma kommer komma igen, o då blir de jag som föreslår SUSHI!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar