Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 12 september 2012

Veckodagsstrumpor?

Jag köper ibland veckodagsstrumpor till korvens storasyster, för det tycker hon e roligt!
Men, jag tror aldrig jag har köpt ett par där veckodagarna står på svenska? Whyy??
Det är ju inte så att våra svenska barn i 7-årsåldern e direkt bra på engelska.. Eller rättare sagt, de fattar ingen engelska!
Eller är det bara våran?
Hon håller ju för sjutton på o lär sig att läsa på svenska nu!
Finns de inga veckodagsstrumpor på svenska, eller letar jag bara på fel ställen?
Om de inte finns, tycker jag HM borde ta tillfället i akt att designa veckodagsstrumpor med de svenska veckodagarna på! Hehe..
Monday, thuesday, wednesday, thursday, friday, saturday, sunday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar