Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 9 september 2012

Förkylningsastma...!!?

Igår var de dags igen!
Korven har ju vart förkyld från o till ett tag.. Men igår började hostan komma ordentligt, o med den kom rosslandet och andningssvårigheterna..
Ah! Jävla-skiiiit-förkylningar!!
Jag gav honom medicinen som vi fick utskrivet första gången vi va inne.. Luftrörsvidgande i dricksform..
Det gjorde ingen nytta, så det var bara att åka in!
Å äntligen!! Tredje gången gillt!
Vi fick stanna över natten (o stackars korven fick sova i en bur) och sen fick vi med oss riktiga mediciner hem!
Thank god!!!
Okej, inte kul att han har förkylningsastma, lilla stackraren.. Men de hade han ju redan innan liksom, och nu har vi medel som kan avhjälpa de, hemma, innan de blir för jobbigt för honom!
Blivande läkare?
Djur i bur..
Helt färdig, på väg hem från sjukan.. Lägg märke till Stig Helmer-frillen!
Mirakel-medicinen!
Ser ni den lilla nyckelpigan på munstycket? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar