Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 27 september 2012

Att surfa sig igenom en lektion..

När jag gick på högstadiet o gymnasiet va jag tuff, AStuff!
Satt mest i korridorerna, elle så va jag uppkäftig mot lärare o andra elever, elle så satt jag o rökte nånstans.. STENTUFF! O totalt ointresserad av skolan..
Men de va för ca 10 år sen..
Nu vet man bättre! Nu har man fattat att dedär är pinsamt löjligt, man skäms för sitt beteende o bortkastande av tid o vetande!

Nu slukar man informationen man så trevligt får serverat på lektionerna!
Elle jag trodde de va så i alla fall..
Men tydligen finns de sånnadär tuffingar i högre åldrar..
Mina bordskompisar på naturlektionen i onsdags satt o surfade på sina mobilen hela tiden! När de inte berättade för varandra hur tråååååkigt de va!

Själv satt jag o gjorde allt för att höra va läraren sa!
Men efter lektionen kokade jag, kände jag!
Hur dum får man va??
Man tar LÅN för att gå i skolan, o så skiter man i allt va skola heter!?
Hallååååååå!!?!
Jag tror jag ska byta bordskompisar vid nästa lektion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar