Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 24 september 2012

Att nästan bli överkörd av en bil vid en rondell..

På väg hem från skolan idag så cyklade jag, i vanlig ordning, förbi en rondell.. 
Men idag höll jag på att bli påkörd av en bil..
Alltså, jag vet att en del människor har svårt för att blinka IN i en rondell.. Men UT måste man väl ändå kunna blinka?
Alltså blinkar man direkt åt höger om man ska svänga höger, eller? Då blinkar man ju änna in OCH ut ur rondellen samtidigt.. MYCKET enkelt och smidigt..
Idag var det en som inte verkar dela min mening, utan sket helt enkelt i att blinka och bara svängde, höger, rakt in på mitt cykelövergångsställe..
Gissa om jag nästan sket på mig!? Bilen hann ju stanna i tid, och jag hann att stanna i halvtid (alltså halvvägs ut i vägen kastar jag ner fötterna som bromsar i ren reflex).. 
Ingen skada skedd alls, utom möjligtvis en olycka i mina byxor.. Hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar