Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 1 augusti 2012

Min granne, Gud!

Ja, alltså han heter inte Gud, men för tillfället är han min Gud, värdig att tillbedja på sina bara knän!!
Igår va jag o min allra allra bäste bästejobbis på jobbet en sväng o försökte manövrera skrivaren o skriva ut bröllopshäften o vigselhäften till på lördag.. Hmmm.. Efter flera timmars slit hade vi egentligen bara kommit bakåt i utvecklingen o vi fick till slut se oss som besegrade av dendär jävla kukskrivaren!!
Med gråten i halsen åkte jag hem o funderade förtvivlat på hur jag nu ska lösa detta, till på lördag!!?
Men så råkar jag bo vägg i vägg med en kille som jobbar på justnu! Ett tryckeri här i Trollis.. Så i ren panik knackade jag på honom när jag komm hem o frågade mycket skamset om han kunde hjälpa mig!
Javisst, inga problem!
O idag kom han! Me de lilla paketet, innehållande våra häften på alldeles blänkande fint papper!
Underbara, underbara granne!!

1 kommentar:

  1. Fan vad lovely! Hata den där skrivaren. Tur det löste sig! Kram!

    SvaraRadera