Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 20 juni 2012

Sörsyld!

Lille-korv e såååå söööörsyld! 
 Och som vanligt så sätter sig förkylningen på hans små luftvägar.. 
 Så, efter den stressigaste o svettigaste dagen på länge (igår) så fick vi ta oss en sväng till akuten sådär vid elva-snåret på kvällen.. Jiiiho...NOT
 Men, de prioriterar de små barnen, så vi fick hjälp snart! 
 Man vägde lite, tog lite temp o medicinerade lite, o sen fick vi åka hem igen.. Phu! 
Ja, händer de en gång till så blir det klassat som förkylningsastma, o då får vi med oss lite bättre mediciner hem till den lille stackraren.. 

Idag har vi vart lite skakis o bakis båda två.. 
Min snälle pojk som sällan gråter o skriker har fått jättemånga hysteriska skrik o gråtanfall! Tålamodet sätts verkligen på prov.. Men oxå det lilla mamma-hjärtat, som blööööder!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar