Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 23 maj 2012

Minidjävulen!

Den största djävulen i detta hushållet måste vara den lilla minihamstern!
Hela nätterna i ända springer hon i de förbannade gnisslande hjulet, om hon får! Men numera får hon inte de, utan jag plockar ner gnisselhjulet varje kväll..
Nu till det nutida problemet! Hamsterfanskapet ska försöka ta sig in under hjulet o liksom putter, o putter o putter på den förbaskade skiten! O när hon putter på hjulet så putter hon även omkring alla toarullarna som ligger o skräpar överallt i buren, o tillslut så kommer de till burväggen, o så står hon o putter skiten om o om igen in i väggen, o detta ljud!
Detta LJUUUUD gör mig galen!!!
Inatt tröttnade jag totally! Slängde en filt över helveteskapet o ställde in henne på toaletten.. O sen stängde jag dörren till vårt sovrum, för tror ni inte på fan att jag hörde henne ändå!?!
 
Sen över till en annan minidjävul..
Ja, jag har skrivit att de e underbart med barn.. O de står jag ju såklart fast vid!
Men.. När man blir väckt vid halv fem på morgonen o tittar ner i spjälsängen har man svårt att se de härliga njutningsfulla leendet på ungens läppar.. Jag läser det mer som ett djävulskt hånflin liksom! Hehe.. Jag är trött!

2 kommentarer:

  1. Försök att hålla hamstern vaken på dagen. De vill säga ha den i ett mörkt rum. De är ju nattdjur :) och på natten har du tänt i rummet

    SvaraRadera
  2. Dotra har en hon också.... som springer i ett hjul. Vi bytte hjul och när det börjar gnissla smörjer jag med olivolja. Blir nästan knäpptyst, men hon buffar på det också. Sen åker hon ut i vardagsrummet på nätterna, så Dotra får sova. Det är ju lite av nattdjur så. Deras enda motion är ju hjulet så att ta bort det skapar överskottsenergi vilket i sin tur är det sista man vill att de där små liven ska ha...

    SvaraRadera