Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 8 mars 2012

Vårkänslor?

Jag undrar om inte både jag o min älskling drabbats av lite vårkänslor

Trots snö, 5-månadersbebis, mamma-ledighet o en himla massa vardag.. 
Kärleken verkligen spirar i det svenssonska hemmet just nu! 

Visst bråkar väl vi så det står härliga till ibland, men som en kär vän sa till mig en gång: Orkar man inte längre bråka med sin andra hälft så har man tappat passionen! 
Och det känns som mitt i prick! För hur det än är så är vi två olika personer (framförallt kvinna o man! Fniss fniss) med två olika hjärnor som fungerar på olika sätt, vilket gör att vi ganska ofta tänker väldigt olika, och uppfattar saker olika, vilket självklart orsakar kollisioner.. 
 Och det viktigaste då är (för mig) att dessa kollisioner känns såpass viktiga, eftersom vi är så otroligt viktiga för varandra, att vi ryker ihop i bråkar om dem! (för att sen bli vänner o göra ni-vet-vad! Hehe..) 
Ni kan babbla på hur mycket ni vill om att "jag och min man/fästman/sambo/pojkvän bråkar aldrig, för vi är så lika o ser så lika på saker och ting"! 
Men det tror jag inte ett skit på! (eller så måste ni ha ett förbannat tråkigt förhållande!?)  
Och hur mycket jämnställdhet det än ska vara i detta landet så är det faktiskt så att kvinnor och män är skapta på olika sätt, och tänker på olika sätt! 
 Jaja.. Det var inte vad jag ville få fram.. 
Det jag ville säga var att jag är som nykär i min älskade fästman o jag tror nästan han e nykär i mig med, på nytt! Det är nästan så jag inte vill gå o lägga mig på kvällarna, för jag vill bara sitta o gosa i soffan o prata en massa kärlekstrams hela natten lång! 

 Myyyyysigt är det! 
Som jag älskar min underbara Henrik! 
 O inte nog med det! Viggo ligger i sängen brevid o andas så tyst som bara en frisk bebis kan göra.. DET är oxå helt underbart! Oj va klockan e mycke! Dags för lite sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar