Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 18 mars 2012

Stor STOR helg!

Måste börja med att skryta lite!
Igår var det ju dop för the little tjockis! Och jag var sååååå nervös, för han var grinigare än grinigast innan vi skulle iväg till kyrkan (tröttare än tröttast alltså)!
Men väl där så skötte han sig exemplariskt! Helt otroligt! Han tittade storögt på sin publik och satt och käkade på rosetten på dopdräkten och var så nöjd och glad hela dopet igenom!
Och när prällen skulle ta vatten på huvudet på honom så var jag lite nära till tårarna, för han va så söt när han godtroget och glatt försökte prata med prällen, för att sen rynka ögonbrynen och titta mycket misstänksamt på honom när han blev blöt på huvudet!
Men inte ett ljud gav han ifrån sig! Phu! 

Resten av dagen var kanon! (förutom att hjärtat skulle åka före och hämta maten med sin mammas man i deras bil, och tog bilnyckeln till våran bil som jag och några till skulle ta, med sig)
Maten var god, folk var glada och tjockisen fick så fina presenter!

Och idag! IDAG!
Först så rullade den lilla korven runt, från rygg till mage, och jag MISSADE DET!!!
Hade precis masserat litegrann, så han låg nakenkrutt på ett täcke på golvet, och jag skulle bara gå iväg och hämta en blöja när hjärtat ropar: Oj, titta vad som hände hääääär!

Och plötsligt låg den lilla rumpan i vädret!


Sen! SEN!!
Sen upptäckte jag en liten pigg i den lilla piraya-munnen! 
Och när jag sedan skulle borsta den lilla bissen så såg jag att knorren minsann har två små gaddar där nere!
Stackraren har haft det så jobbigt idag, så han visste inte riktigt var han skulle göra av sig själv..
Hoppas det snart blir bättre!

Nu ligger den lilla godingen och snusar i sin säng och jag saknar honom redan!

1 kommentar:

  1. Vilken utvecklingens dag för lille baron!
    Jag är så ledsen för att vi inte kunde vara med.

    SvaraRadera