Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 15 mars 2012

Bad reaction!

Shit, det har varit en skitdag rakt igenom idag nästan!

Eller.. Viggo skötte sig som ett litet ljus på babysimmet i förmiddags! Han var fantastisk!

Men sen slog skiten till!
Jag åkte till sjukan och skulle få medicinen extra snabbt idag, för det har gått så bra de andra gångerna, så nu kunde man speeda på det hela lite!
Trodde de ja!
Ca 15 min in i behandlingen får jag någon slags reaktion på medicin-skiten och får ett tryck över bröstet.. Plötsligt kan jag inte riktigt andas, blir alldeles varm i hela kroppen och alldeles knallröd i hela fejjan!
Jag lyckas sätta mig upp i dimman och be en annan tjej att trycka på larmknappen..
Sekunden efter är medicinen stoppad och jag får en stoooor spruta med kortison i armen..

Jaha, så gick det med det!
Andningen kom tillbaka och rodnaden la sig, men medicinen fick jag inte!

Fick åka hem efter en timmes observation istället.. 
Lite moloken gick jag ut till bilen, och vad har hänt där
Eftersom gud tydligen tycker att jag inte fått tillräckligt med skit på en dag, så har jag naturligtvis fått parkeringsböter också!!
Visst visst.. Jag hade inte löst nån biljett, för jag hade inga lösa pengar och hann inte fixa med växel, så det var väl väntat.. 
Men kunde inte P-Lisan låtit bli att gå förbi min bil just idag??

Det hela slutade med diet-synd! Fick kasta i mig lite choklad innan jag satte mig i bilen, för benen var lite skakiga..
Och sen var jag tvungen att hoppa in på Jätten på vägen hem, och då¨tyckte jag så synd om mig själv, så jag köpte en massa frukt för fruktsallad!
Nu sitter jag här med magen full av fruktsallad och spänningshuvudvärk efter dagens bravader.. 
Men det känns ganska bra nu!

1 kommentar:

  1. Jesus-motherfk-shit!
    Imorgon kommer vi på dop, vill du att jag smyger med mig en dunk? (som bi kan smygdricka ur och fnissa lite?)

    SvaraRadera