Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 21 februari 2012

LCHF, den mycket sjuka dieten!

Ja, för sjuk, det är den! 
Man klämmer i sig mer fett än nånsin, o så går man NER i vikt! O såhär en vecka senare så känns de rätt okej.. Tycker inte alls de e så himla farligt när jag kokar pasta till de andra i familjen o jag istället får en mycket grön sallad.. Det jag är mest sugen på är nog frukt! Frukt i alla dess former! 
När jag nått delmål 1 (-4kg) ska jag unna mig en liten fruktsallad tror jag! 

Jag går mestadels efter Katrins bok, eftersom hon e tjej o förstår va sug o PMS innebär! Egentligen ska man gå emot alla dagens rekomendationer o äta mycket o sällan! Tre gånger om dagen ska man äta så att man nästan spyr o sen helst inget däremellan.. 
Men hon fattar oxå att ibland så gååååår de bara inte! 
Va gör man då? 
Man tar en kopp te (utan honung elle socker såklart) o så tar man en bit brie, lite nötter, en babybel-ost eller bäst av allt: en bit av den 70% chokladen! Själv är jag mer av en småätare (mamma-ledig o för mycke tid till att gå i skåpen o mumsa) så jag äter frukost, lunch o middag, men inte så mycket som hon rekomenderar, utan sparar lite.. 
O så tar jag nåt mellanmål på dagen (typ ett kokt ägg) o sen så äter jag alltid "kvällsmat" i form av nåt av gottorna jag pratade om tidigare, o så te.. 
För visst e de väl så? 
På kvällen i tv-soffan bara MÅSTE man ha nåt att stoppa i munnen! 

Till middag, när hela familjen äter tillsammans, så äter jag köttet och den numera alltid mycket feta såsen som består av vispgrädde o ost bland annat! O till det tar jag alltså en GRÖN sallad! Det är nämligen så att enligt Cytomierskan så får man äta alla grönsaker som växer över jord, förutom de som är röda.. Alltså går röd paprika och tomat bort.. Men va gör väl det när man kan frossa i gurka, sockerärtor, blomkål, ruccola, babyspenat o groddar mm???? 
Sen finns det dem som äter både röd paprika o tomat, o går ner i vikt ändå.. Så dör man utan tomater så tycker jag msn ska äta en emellanåt! Ja, det går i alla fall ingen nöd på mig! Hehe.. 

Till frukost äter jag oftast naturell yoghurt, hallon, blåbär o hackade nötter.. Mmmm, gott! O ibland plättar, som ni sett! 

Tillbaka till delmålen bara snabbt.. Enligt Katrin är det bra att dela upp sitt mål i tre, så det blir mer överskådligt! Hennes första va efter 10 kg, men eftersom jag bara vill gå ner 10 sammanlagt, så är mitt första mål vid -4 kg.. Nästa kommer när 3 kg till är borta.. O sist men inte minst kommer de tre svåraste kilona.. Men jag SKA ha bort dem! 
Då kommer ju våren, så då gäller nog lite självplågeri i form av svält o mycke jogging.. Men de e ju inga pix när isen, snön o gruset är borta från vägarna! Då älskar jag att komma ut o springa o svettas så det rinner sådär gött emellan tuttarna! Hehe.. To much info igen! Jäjä.. Sånt e livet! 

Nu ska jag lägga ifrån mig min snarkande snus o fixa honom lite lunch som han ska få när han vaknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar