Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 12 februari 2012

Avsky "överklassen"!

I fredags satt jag och hjärtat i soffan och myste lite till Malous efter tio när Katrin Cytomierska passande nog dök upp i rutan!
Hennes bok "dags att bli smal" låg öppen på vardagsrumsbordet..
Ja, så började de prata, och hon sa i vanlig ordning en del ointelligenta saker.. Till exempel att hon strävar efter att vara överklass, att socialdemokraterna gör rätt i att fortsätta göra bort sig för det är så bra nu och bla bla bla!
Hjärtat lyssnade en stund innan han mycket sammanbitet utbrast: Hon är ju fan totalt dum i huvet! (här ska också tilläggas att min älskling är en tvättäkta Svensson och hatar folk som ser sig som lite förmer än någon annan) Har vi köpt hennes bok? Jag vill fan inte sponsra sån jävla idioti! Vi får lämna tillbaka den! Och sen avslutar han med: Fattar inte dumhuvudet att det är socialdemokraterna som har byggt upp det Sverige som vi har idag? Hur puckad får man bli??

Själv satt jag och fnissade, för jag vet ju vad min älskling har för åsikter i dessa frågor, och jag vet också att Katrin har en del åsikter som skiljer sig ganska mycket från allmänhetens, så jag visste väl att han skulle avsky henne som pesten om han bara fick höra henne prata.. Och mycket riktigt, så vart det!

Och visst.. Jag tror nog att hon är lite puckad ibland.. Eller hon framstod i alla fall som så i programmet tyckte jag.. Men hon skyddar sig med att säga att hon vill röra upp känslor!
Alltså, hon säger nåt puckat och dumt, och folk blir arga och upprörda eftersom hon typ alltid har fel, och för att då inte framstå som superdum så har hon börjat säga att det är MENINGEN att folk ska bli arga (fast det kanske egentligen inte var så från början).. Men va vet jag? Det är bara en teori jag har..
Dum eller ej.. Gå ner i vikt kan hon! Och det kan jag med! Fast det har inte gått så värst bra på sista tiden.. Det har mer gått uppåt!
Spiken i kistan var igår när jag fick höra av en kompis som kört LCHF i drygt en månad gått ner drygt 6 kilo!! 6 KILO!!! På en ynka liten månad!!! Och då är hon inte jätteöverviktig, utan mer rund och go som jag! Hehe..
Idag har jag varit och handlat frukost till imorn! Det blir plättar med hallon, blåbär och grädde! Mmmumma!

Anledningen till att jag skriver ut det här är för att jag vill att alla ska veta, så jag inte kan sluta med dieten helt obemärkt sen.. Typ som när man slutar röka och sen börjar igen.. Då vill man ju bara sjunka genom jorden om nån kommer och frågar en hur det går med rökningen liksom..
Ja, jag önskar nu uppnå samma resultat med LCHF!
Jag har 10 kilo ungefär, som jag ska tappa.. Just nu kan jag inte ens med att skriva ut min vikt, för som sagt har jag 10 kilo att tappa, vilket är mycket skämmigt!
Men jag tänker meddela min viktnedgång här i alla fall! Skulle ju köpt ett måttband att mäta mig med idag också, men glömde såklart! 
Ska köpa det imorn!

Nu ska jag käka upp ostbågarna från igår, för imorn är det No More!! NCHF! No Carbs High Fat! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar