Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 9 januari 2012

Handledsskydd!

Min älskling e alltid så duktig o sitter o tycker att han såååå gärna betalar lite mer skatt än vad han redan betalar, för att hjälpa dem som behöver det o för att behålla den välfärd vi har i detta land..
Själv sitter jag brevid o tycker: what!!??
Det är ju dina pengar som DU har jobbat ihop! Ska du ge bort dem?
Men så tänker jag efter o måste skratta lite åt mig själv!
Jag! Som är sjukskriven lite titt som tätt på grund av min idiot-sjukdom, som numera är mammaledig och som just i detta nu sitter i väntrummet på arbetsterapin i trollhättan för att FÅ nya handledsskydd!
JAG om nån borde va evigt tacksam för att min älskling tycker som han tycker, o JAG om nån borde vara mer än villig att betala varenda öre i skatt som jag betalar när jag jobbar!
Tacksamhet är vad jag känner!
Tacksam över att jag fååår så otroligt mycket, bara för att jag bor i ett bra land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar