Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 30 januari 2012

God morgon!

Viggo ligger och leker in morgonen i favvis-gymmet!
Men va jag kan höra på hans läten, så verkar han redan tröttnat på morgonen, och vill snart ta sig en lur!

Ujujuj, det har gått i ett, i dagarna tre, eller fyra kanske??

Jäjä.. Stora killen fick i alla fall sin vaccination i fredags! En spruta i vardera kycklinglår! Oh ajajaj, va ont det gjorde!
Man fick skynda hem för att få en alvedon-supp i rumpan diiiiiirekt!! Men vi klarade även det! :)

Sen kom större delen av familjen Dahl och fikade lite! Himskans mysigt!!


På fredag-kvällen var jag iväg och hämtade en barnstol till Viggo, innan fredagsmyset.. Himla bra detta med fejjan får jag säga! Jag la ut en liten blänkare och att jag ville köpa just en sån stol, och så var det en tjej som hade en att GE bort! Bara att komma och hämta.. Sååååå bra!

Visst, den är nästan gratis att köpa på IKEA, men då slapp vi ju att åka dit!

På lördagen fick vi panik-städa lite på morgonen, och sen kom släkten på lite födelsedagsfika..
Efter fikat gick vi och kollade på ett hus som ligger precis runt hörnet här! Men när vi väl var där så visade det sig att hon inte alls var intresserad av att sälja, utan ville hyra ut.. Såååå ovärt!
Kvällen spenderade mitt stora hjärta ute på krogen, så jag och Viggo åkte till våra kompisar och kollade på film och hade mys!

Gårdagen var konstig.. Vet inte varför, men jag var sååååå trött!!! Älsklingen låg och var bakis på soffan fram till han började jobba kl fyra.. Men jag kände mig banne mig bakis jag me!

Hann dra av ett träningspass på Wii medans Viggo låg med rumpan i vädret brevid och tittade på.. Inget svettigt alls, mest kul! Men jag dog nästan av trötthet..
Halv nio låg jag i sängen.. Kl nio stensov jag!

Ny dag, nya möjligheter! Håller alla tummar och tår för att jag ska va lite piggare ikväll, men tror det knappast.. Känns inte alls så nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar