Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 20 januari 2012

Att räkna kalorier..

Igår, när jag satt på sjukan med en slang i armen o hade som allra tråkigast, så laddade jag hem en ny app!
En gå-ner-i-vikt-app!
 Här får man fylla i allt man äter, o så räknar den ut kalorierna till en! Började med att skapa en profil igår, men start-vikt o målvikt o sånt..
Du är överviktig, sa den till mig..
No shit, svarade jag o ville redan här kasta telefonen i väggen! Jag om nån vet väl för fan att min röv är bred som en ladugårdsvägg numera! Det är änna därför jag laddat hem appen..

Jaja.. Nu kan jag ha tagit i på vikten.. Får väga mig idag! Kan hända att jag skrev i en liiiite väl låg målvikt oxå.. Blev lite ivrig i min viktminskningseufori där inne i min profil!
 I alla fall så slutade det på att jag ska gå ner 10 kg utspritt på 13 veckor.. Alltså 0,75 kg i veckan..
 För att uppnå detta får jag äta 1312 kalorier om dagen.. 1312 kalorier!!!!???? Jag har precis ätit havregrynsgröt till frukost (mycket nyttigt!) o har redan förbrukat drygt 300 kalorier!! Hallå eller!?!?! Jag får ju svälta mig ner i vikt!
 Nä, detta kommer aldrig gå.. Träning måste startas omgående! Ladugårdsväggen måste BORT, bort, bort!!
Men jag kommer absolut att fortsätta o räkna kalorier, för att plåga mig själv lite.. O för att appen e rätt kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar