Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

lördag 17 december 2011

Häftad!

Igår när vi duschade för att göra oss klara och åka till ett par kompisar så blev min stora älsklings plåster på magen alldeles fyllt med vatten.. Det hade alltså släppt nånstans..
Ah, och en av de stora anledningarna till att jag inte jobbar inom vården är ju för att jag är nåt så fruktansvärt äckelmagad! När folk slår sig och blöder så títtar jag helst bort, för jag mår illa av att se sånt..
Hmmm.. Därför fick jag lite panik när jag insåg att vi måste ta bort plåstret och lägga om såret på nytt!

Efter mycket slit så lyckades hjärtat få loss hela plåsterremsan, och där under.. Där under!!!!
Skräckärret from hell!!
Ett 15-20 cm långt snitt, som man häftat ihop! HÄFTAT!! Värsta jävla häftapparat-style!!
Det snurrade till i hela huvudet! Jag fick sätta mig ner och andas lite innan jag kunde fixa med sterila kompresser.. Tur som satan att jag hade lyckats klämma i mig ett litet glas vin där innan!
Det kommer inte bli vackert sen.. Stackars älsklingen.. :(
Dumma DUMMA gallblåsan! (eller vad är det de har plockat ut egentligen???) Hehe..

På måndag ska de ta stygnen (eller häftklamrorna) och så hoppas vi att de plåstrar om honom lite mer proffesionellt!

Resten av kvällen blev i alla fall väldigt lyckad med god mat i trevligt sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar