Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 5 oktober 2011

TENS

Man kan hyra en tens-apparat på MVC för 400 kr, som man sen ska ha för att underlätta smärtan vid förlossningen..
Jag som har Bechterew är mycket bekant med tens, eftersom man använder det som en smärtlindring även vid reumatiska sjukdomar.
Tens står för Transkutan Elektrisk NervStimulering, och är egentligen en apparat som ger små små, supersnabba stötar.. Och så kan man själv, med hjälp av en dosa, styra styrkan på stötarna..
Ganska skönt faktiskt, om man sätter elektroderna på rätt ställe! Alltså nere i ländryggen till exempel, när man har förvärkar/värkar..

Ah, jag har vart lite snål.. 400 spänn för att låna en sån!?!?!
Men så har min barnmorska tipsat om att man kan låna en hos distriktssjukgymnasterna här i stan, och igår sa mitt hjärta till mig att nu får du faktiskt se till o skaffa dig en såndär Tens-apparat! Den kanske hjälper lite i alla fall!
Så idag ringde jag sjukgymnasterna på utsatt telefontid, mellan 8 och 9..
Upptaget, upptaget, upptaget........
Till slut kommer jag fram, det tutar, och sen svarar en telefonsvarare som säger: Alla tider är uppbokade för denna veckan, var vänlig återkom nästa vecka. Det går inte att spela in nåt meddelande på denna telefonsvarare!
Hallå eller!!??
Jag höll på att kasta telefonjävlen i väggen!!
Det är ju NU jag vill ha den!!!!
Men jag tog mig samman och ringde ett annat nummer som jag hittade på nätet.. Där svarade man direkt nästan..
Jag la fram mitt ärende, och vipps så hade de en återbudstid imorgon, så då får jag komma och låna en apparat! Då kostar det istället för 400 kr, INGENTING!
Ibland är det bra att vara envis och inte ge upp har jag märkt!

Detta gjorde att vi får skjuta på sushi-lunchen till på fredag, men det får väl gå..
Imorn ska jag tensa mig som aldrig förr! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar