Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 15 september 2011

Ridlekis!

Ridlekis var allt annat än förstagångsfiasko! Det var verkligen huuuur bra som helst!
Jag ger mina varma rekommendationer till er som har barn mellan 4 och 8 år som vill börja rida, för det var verkligen kanon!
Nu var det bara 2 tjejer med idag, så det var så gott som en privatlektion!
Ridläraren (som var mycket pedagogiskt) gick igenom allt från vart man hämtar en hjälm till hur man ryktar en häst till hur man sen rider.. Allt på lite yta idag, men ändå jättebra när man är 6 år och inte orkar koncentrera sig på att lyssna för länge!
Själv fick man ju sig värsta nostalgitrippen! För trot eller ej, jag har oxå varit hästtjej! Men jag slutade i väldigt ung ålder och har sedan utvecklat en rätt redig rädsla för hästar.. Därför fick Hjärtat mitt vara den som var mest delaktig i själva skötseln idag.. O han som nog knappt tagit i en häst förut tyckte detta var grymt! De va nästan så att han också ville börja rida! Fniss fniss!
Himla skönt att något blev lyckat denna veckan då!
Annars e han på jobbet nu.. Får se hur det går för lilla magen.. Han åt ris och kokta ärtor på dagen idag.. Första "lagade" målet mat han ätit sen i lördags..
Själv ligger jag på spikmattan o hoppas hoppas hoppas på några timmars sömn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar