Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 8 september 2011

Föräldragruppsträff nummer 3!

Vi vart lite sena denna gången, så vi missade lite av vad hon från faniljerådgovningen sa.. Men vi hann höra henne prata om att man som föräldrar måste vårda sin relation, eftersom det är vi som är stommen i hemmet.. Ja, hon babblade lite om saker som man vet liksom.. Men de e ju alltid skönt att höra nån säga det också!
Annars gick vi igenom kejsarsnitt, amning och tiden på BB.. Och jag får säga att de e tur att jag o min älskling e me på träffarna, för vi är de enda som ställer frågor! Alla andra bara sitter som fågelholkar!
Jag som vill veta allt o lite till innan bebis kommer kan inte riktigt förstå mig på de andra som påstår sig inte ha funderat över förlossningen än, som aldrig har en fråga eller som bara verkar instämma med allt..
Men men.. Mer tid för mig o hjärtat att få ställa alla våra 100 frågor! Hehe..
Jag gillar det jättemycket! Jag gillar att jag får sitta o tänka på och prata om knodden oavbrutet i två timmar utan o känna mig tjatig! O jag gillar informationen! Allt jag kan få veta innan är guld värt!
Men.. Man älskar inte de knäpptysta fikapauserna när man verkligen försöker få igång de andra, men inte får nåt gensvar alls, utan tillslut får ge upp o sitta o prata me barnmorskan, för hon e i alla fall trevlig o hon svarar på mina frågor!

Hehe.. Jaja.. Jag gillar de i alla fall! Nästa gång e sista träffen innan förlossning.. Lite ledsamt faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar