Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

måndag 1 augusti 2011

Slutet av graviditeten!

Det märks nu tydligt att man börjar närma sig slutet av graviditeten.. Ja, nu vet jag inte hur många dagar en hel graviditet är, men några hundra är det ju i alla fall! Och nu är det bara 79 kvar! En graviditet är ju också uppdelad i tre delar, eller trimestrar som proffsen säger (hade aldrig hört talas om innan jag blev på smällen).. Ja, jag är i alla fall i tredje trimestern nu, och det märks!
För det första är magen stoooor! Jag kan inte böja mig ner och knäppa skorna utan att göra konstiga ljud längre! För det andra så går jag på toaletten ca en gång var tionde minut känns det som, för jag är ständigt kissenödig! Och så kan jag inte äta! Eller alltså.. Jag är hungrig jämt, men knodden är så stor så det finns ingen plats för mat.. Kan liksom bara äta lite åt gången.. Något frustrerande för en som mig, som alltid har gjort tvärt om.. Alltså ätit sällan och väldigt mycket åt gången! Nu blir det sällan och lite, eftersom jag inte får i mig maten som ligger på tallriken!
Jag måste bli bättre på att äta frukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar