Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 12 augusti 2011

Shoppingdjävulen!!

Idag tog jag mig en cykeltur till Överby! Mest för att jag ville cykla.. Behöver röra på mig, och att gå är inte längre nåt direkt bekvämt alternativ, även om jag gör det en del också.. Men att cykla är i alla fall både bättre och skönare! Idiot-sjukdomen har ju utvecklat sig och även tagit över min bröstrygg och bröstkorg, så man har väldigt väldigt ont där när man vaknar på mornarna.. Bästa sättet att träna rörligheten där är att få upp flåset ordentligt, och då är cykeln mycket bra! Men idag hade Hjärtat pumpat mina däck på cykeln märkte jag när jag trampade iväg, så jag nästan flög iväg på cykeln! Var ju hur lätt som helst!
Som kompensation för lättheten så trampade jag på som en dåre i de få backarna som är på vägen till Överby, och så såg jag även till att cykla om en barnfamilj mitt i en uppförsbacke bara för att det skulle vara lite extra jobbigt!
Mmmm, det är härligt att cykla!
Väl framme på Överby så hände det nåt! Shoppingdjävulen satte sina klor i mig, och jag kunde bara inte sluta handla! Jaaaa, jag vet.. Jag brukar vara otroligt bra på att spendera pengar.. Men nu det senaste så har jag varit mycket sparsam, eftersom jag inte har samma kroppsform som jag brukar längre, och det har känts för tidigt att köpa kläder till lilla Knodden!
Men idag kunde jag inte längre hålla mig! Idag gick jag totally bananas på alla söta bebiskläder i storlek 50, så nu finns det en hel uppsättning (eller två)! Skönt ändå o veta att Knodden kan komma ut, och den behöver inte frysa de första dygnen i alla fall!!
Ja, det var ju inte så att jag shoppade loss på en massa onödigheter, så det känns ganska bra ändå..
Imorn vankas det kräftskiva!! Kräftorna ligger och läskar oss i kylen redan! Mmmmm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar