Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 25 augusti 2011

Första mötet avklarat!

Japp, då var första föräldragruppsträffen avklarad.. Man har både positiva och negativa känslor såhär i efterhand..
Man tänker att man ska komma dit och bli informerad om en massa saker som man går och funderar på i dessa tider..
Men vad händer? Man blir inkastad i ett rum ihop med 5 andra, helt okända, par och ska där välja bland en massa bilder, nånting som man tycker passar in på en själv, och så ska man sen utifrån denna bilden presentera sig..
WHAT????
Jag blev mycket överraskad och lite tagen på sängen faktiskt! Var inte alls beredd på att behöva prestera någonting..
Men men! Vi överlevde! Och sedan vart det mer som jag hade tänkt mig, med pumpning av information, och lite lära känna varann, vilket ju alltid är mycket trevligt!
Fast jag hoppas allt att hela dejten kommer att bli lite mer avslappnad nästa gång!
Hjärtat tyckte väl lite samma som jag.. Men han vart lite mer nervös efteråt, för han gillar att leva efter ordspråket: Det man inte vet har man inte ont av!
Och på dessa träffar får man ju veta en himla massa saker som man kanske inte ens hade behövt veta.. Vissa komplikationer som kan uppstå vid en förlossning mm. Sånt som man med största sannolikhet inte kommer att råka ut för..
Ah, jag gillar det! Just när det kommer till förlossning så känner jag att jag INTE kan få för mycket information.. Jag vill veta ALLT! Men jag vet också att jag inte kommer kunna påverka det när det sen väl händer, utan då får man väl mest bara hänga med!
Ser fram emot nästa träff!!
Och mest av allt älskar jag att jag får, tillsammans med mitt älskade Hjärta och pappan till vårt barn, spendera två hela timmar i veckan till att bara fokusera på våran lilla bebis i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar