Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 2 juni 2011

Fastkedjad!

Igår sa en kompis, som bor i Göteborg, till mig: synd att ni bor så långt bort.. Annars hade ni kunnat komma förbi på våran lilla picknick!
Hah!! Komma förbi? tänkte jag.. Här komms inte förbi nånting!
Här är man numera så gott som fastkedjad vid spisen!!
Får på sin höjd lämna spisen i 5 min i taget, och det när nån av gubbarna ropar på mig och vill ha min hjälp på annat håll i hemmet! Och sen kan jag kanske, kanske gå och duscha i en halvtimme när jag luktar för mycket svett och matos!
Har numera ont i trampdynorna för att jag står framför spisen så mycket!!
Skyttetrafik mellan spis, kylskåp, köksbord, diskmaskin och diskho!
Phu!
Nu står lunchen på bordet och grabbarna sätter de sista plattorna innan de kan slita sig ut ifrån det fördömda badrummet!
Nu har jag min chans att få en liten rast! Mmmm, gott!!!
Igår var det första juni!! Sommaren är häääär! :)
Firade in sommaren med att lyssna på bebisen litegrann!! Hjärtslag: 130 = mycket bra! Hihi, va coolt det var!
Sedan blev det jordgubbar till efterrätt!! Mumma!!
Toaletten har vart urkopplad inatt igen.. Kl 06.30 i morse kunde jag verkligen inte hålla mig längre! Fick dra på mig mina kläder och traska iväg till tvättstugan för en kiss..
Men då piggnar man ju till i den friska morgonluften, så det var helt ooooomöjligt att somna om när jag kom tillbaka..
Nu är klockan ett, och jag e heeeeelt slut!!
Hur ska det bli med fisksoppan till middag??? Ska jag orka tillaga den? Hehe..
Fick köpa järntabletter igår med.. Ska börja lite smått redan nu, och öka succesivt.. Iiiiih, jag är rädd för dedär järntabletterna!! Jag blir förstoppad bara av att höra ordet känns de som! Hehe..
Håber, håber att det ska gå bra!! Har hört att det kan bli jobbigt att leva utan järn i kroppen...

1 kommentar:

  1. Annars kan man dricka blutsaft, då blir du inte förstoppad :p

    SvaraRadera