Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 20 april 2011

Rygg, rygg, DUMMA rygg!

Inte nog med att man är gravid och är tröttare än tröttast och har ett humör som kan skrämma vem som helst! Nä, då ska ryggen motarbeta mig så mycket som den bara kan också!! A men, gud så härligt.....NOT! Jag undrar: kan man liksom operera bort ryggen?? Så man bara har huvet, magen med lille bebben i, och så benen sen!? Orkar inte med den längre.. Jag vill SOOOOOOOVA på nätterna! Och jag vill kunna gå en hel dag utan skärande smärta!! Hur, hur, hur ska det gå till?? Hmmm.. Jo just de jag! Om ca 5,5 månad kommer plommonet ut, sen ska man amma i sisådär 6 mån (förhoppningsvis) och SEN kan man få sin må-bra-medicin igen!! Jobbigt eftersom jag egentligen ÄLSKAR o vara gravid och egentligen vill att denna tiden ska gå sakta sakta på ett sätt, så man får njuta av varenda minut! Blir lite motsägelsefullt, när man plågas ungefär hela tiden samtidigt.. Blöööö.. Där kom den spyan ut! :) Över till det positiva! IDAG är dagen! Idag ska jag få massage!!! Välmående på en härlig massagebänk i en timme.. Åh, som jag har längtat!!! Åh, som jag längtar!! Idag är det vecka 15 för bebben i magen! :) Läste lite roliga saker idag, som stämmer in mycket väl på mig! Skönt som satan att läsa sånt såhär i början, när man inte gjort ultraljud än, och har lite svårt att tro att det är sant! Då är alla symptom hjärtligt välkomna! Sen är det ju onsdag och jag jobbar daaaaag!! Det är lika med att jag får kolla på Greys hemma i mysiga TV-soffan ikväll!! (om jag orkar hålla mig vaken vill säga..) Imorn är fredag för mig!! Sista arbetsdagen denna veckan! Huuuur skönt är inte det?? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar