Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 22 mars 2011

Glasfigurer..

Shit pomfritt! Jag var i guldaffären idag och letade efter glasfigurer.. Jag brukade köpa sånna där, när jag var ca 15-20 år yngre.. Och körde på en chansning.. Kanske finns de fortfarande!! Anledningen är att ett visst barn fyller 6 år snart.. =) Barnet i fråga fick en glas-krabba av sin farmor när farmor vart i Italien.. Krabban blev väldigt poppis, men sen gick pappa och gjorde sönder den.. Minns ni dem?? Eller var jag ensam om att samla på glas-figurer? Gissa min förvåning när min chansning gav frukt!! Där stod de, på precis samma sätt som när jag var liten, i ett skåp med glashyllor! De jättefina glasdjuren! O billiga som satan var de också!! 6 stycken små figurer blev de till 6-åringen! (och det är inte de som är på bilden.. Riktigt så dålig på att räkna är jag inte!) Hoppas de blir lika uppskattade som krabban!

1 kommentar: