Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 10 februari 2011

Skift..

Att jobba skift kan va bra för mig, tänkte jag när jag fick mitt jobb! Eftersom jag är en sån fruktansvärd rutinmänniska, att jag själv undrar om jag inte har aspergers syndorm ibland.. Ja, så då tänkte jag att, jobbar jag varannan vecka tidigt, och varannan sent, så hinner jag ju aldrig ruta in mig, utan måste ständigt rucka på mina rutiner! Men asså... Hur kul är det att jobba kväll? När alla andra jobbar e jag ledig, och sen när jag åker till jobbet så slutar alla andra liksom.. Och sen kommer vi till morgonveckan.. Jag tycker ju självklart mycket bättre om den, än kvällsveckan.. Men vem fan klarar av att gå upp så tidigt på morgonen hur länge som helst?? 04.45!! Man märker väldigt tydligt hur långt in i veckan man är.. Desto fler tidiga mornar det har varit, desto jobbigare blir det att ta sig upp! Idag är det torsdag, och det känns vill jag lova!! Jag e så trött så det gör ooooont i kroppen på mig! Det är plåååågsamt att hålla sig vaken.. Får gå ett varv i rummet ibland, för att inte somna på stolen.. Inte normalt! Men, jag tror jag har nåt annat lurt litet virus eller nåt i kroppen också.. Har nästan 22 grader här inne, och fryser som satan! Har filten lindad runt mig, och känner mig som en liten kockong! Ja, så det kan ju förklara den sjuuuukliga tröttheten!! Jag menar.. Jag hann slumra nån kvart, halvtimme efter jobbet igår, och sen gick jag o la mig klockan 22.00.. Så det är ju inte så att jag sover för lite.. Hmmm.. Vill inte ens tänka på hur trött jag kommer vara imorn! Men, då e de ju fredag! Får helt enkelt ha fest på kontoret och dansa som en galning halva dagen, så kanske jag inte somnar.. För sånt kommer man väl undan med på fredagar?? Ååååh, va jag önskar att jag jobbade 8-17 igen.. Mmm, va gött det var att få gnälla av sig litegrann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar