Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 3 februari 2011

Hantverkare..

Jag o Hjärtat jobbar eftermiddag denna veckan.. Jag är hemma vid halv tolv på nätterna, och han e hemma vid halv tre..
Jag är oftast svintrött och går och lägger mig med en gång när jag kommer hem, men Hjärtat brukar allt hålla sig vaken till halv fyra, fyra nån gång..
Ja, detta gör ju att man vill sova en stund på morgonen..
Men just denna veckan håller grannarna på och gör om sitt badrum.. Och igår morse klockan 07.16 bestämde sig hantverkarna för att borra loss hela badrummet tror jag bestämt! De borrade så det vibrerade i hela golvet!!!
Hjärtat stoppade öronproppar i öronen, men det räckte inte för mig.. Det var omöjligt att sova! Så det var bara att gå upp...
När de sedan hade hållt på, från och till, till klockan blev halv elva kom även Hjärtat upp, för nu var det till och med för mycket för honom..
Gaaaaahhh!! Jag satt och funderade på vem den dumme jäveln är, som planerar detta! Att man ska hålla på med sånthär så tidigt på morgonen!?
Men så kom jag på att min pappa är ju chef på ett bygge, och det är nog sånna som han som planerar sånna grejjer..
Ah, vi ska i alla fall också göra om vårt badrum här fram på våren, så då jävlar ska det hämnas!!! Fast det är klart.. Då är nog inte hantverkarna kvar..
Idag fick jag sova i alla fall!! Så jag gick upp vid nio, som jag brukar på mina eftermiddagsveckor..
Känns fortfarande konstigt dettahär!
Hjärtat ligger o sover, och jag står och lagar middag klockan tio på morgonen!!
Idag blir det fisk i citronsås!
Där står den lilla fisken och kokas i ugnen..
Champinjoner och ris e mumma!!
Såhär ser det ut när det är färdigt! Ser gott ut tycker jag!
Men sen åker det rätt ner i matlådorna..

Jag smakar aldrig av mat när jag lagar, så vi får väl se om det är gott..

Om ni undrar varför jag lägger in en massa bilder från min matlagning är det för att jag har rätt tråkigt.. Får nog gå o väcka hjärtat, så jag har lite sällskap tror jag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar