Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 19 december 2010

Shopping!

Man tror man gör rätt, men gör fel.. Och man får inte veta hur man ska göra för att göra rätt, för egentligen gör man rätt från början.......typ..
Jobbig situation..
Igår gjorde jag i alla fall rätt, mot mig själv! (den viktigaste människan i mitt liv, som jag fick höra i förrgår)
Jag åkte till Göteborg och träffade min bästa vän, som jag inte gjort på aaaaaaldelse för länge!
Vi trängdes bland allt folk och svettades som grisar, men hann också umgås en hel del, vilket var fantastiskt, som det alltid är när man får umgås med henne!
Hon hann shoppa några julklappar, och jag med faktiskt, trots att jag egentligen är klar!
Och så hann jag shoppa ett par grejjer till mig själv! Mycket bra för själen, att få skämma bort sig lite ibland!
Sen var vi hemma hos henne en stund, drack lite kaffe och hade mys!
Men sen började resan hemåt.. Buss var det enda att välja på plötsligt.. Buss som tar 1,5 timme från Göteborg till Trollhättan! (!??)
Och inte nog med det.. När jag kom till torget såg jag att min buss hem precis seglade iväg i det blå...
Tre val! Vänta en timme på torget i iskylan..
Gå hem (ca 40 min promenad) eller ta en buss som stannar lite närmare hemma, så jag inte behöver gå såååå långt..
De blev det tredje alternativet..
Men när jag gick av bussen där jag trodde mig va närmast hemma, insåg jag att det fortfarande var en ganska rejäl bit att gå.. Bara o traska på..
Sneblåst med små iskalla snöflingor piskande i ansiktet är inte jättekult..
Men jag kom hem, och den duschen var nog den mest underbara på länge!
Jaja.. Bortsett från hemresan så hade jag en fantastisk dag igår!
Som avslutning delade jag och Hjärtat på en flaska vin och mysade under filten i soffan..
Gott gott!
Idag ska vi till pappsen och äta julmat och byta julklappar! Wiiiiiii va kul!

1 kommentar: