Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 23 december 2010

Funderingar i vintertrafiken..

Asså.. Jag vet att jag mal och mal om vintertrafiken.. Men ärligt talat, så går mesta delen av dagens energi nu för tiden åt till just det! Inte lika mycket nu, som i början, när snön började att komma, och man var nybörjare på nytt.. Men väldigt mycket! Idag när jag åkte till jobbet så var väglaget på de stora vägarna jättefint, och jag fick hålla tillbaka på motorvägen för att inte köra alldeles för fort! (okej, lite stressad var jag kanske, vilket också blivit ett nytt bekymmer, jag är alltid sen, vart jag än ska!) Och så kör man av motorvägen, ligger och kör på den fina 90-vägen i Uddevalla, som bara har ett litet litet vitt streck med snö i mitten, som inte känns som något problem alls.. Ändå! Ändå, kör jag ikapp en bil som ligger och trycker i 60-70.. Jo, jag vet.. Jag har vart sådär rädd också.. Fast kanske ändå inte! Är vägarna rena från snö, och man kör rakt fram, så känns det inte så värst farligt, ens för mig! Eller.....? Ja... Och sen så finns det dem som måste fram, fort, NU! Oavsett väder och väglag! Det ska köras i 120 även om det så är världens snöstorm och det ligger drivor med snö på motorvägen! Hehe.. Lite skillnader så bara, som jag funderade på på vägen till jobbet idag.. Tror jag har uppgraderat mig själv till mittenfacket precis faktiskt! Eller kanske någonstans mellan nedersta och mitten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar