Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

onsdag 15 september 2010

Val

Jahapp.. På söndag var det dags att släpa sig till vallokalen och rösta.. Hmmm.. Himla tur att man är såååå väldigt insatt och vet precis vad varje parti står för...NOT! Pinsamt nog är jag nästan lika med nollad.. Men man får ju höra en hel del argument från folk runtomkring sig nu för tiden, så nåt har man väl snappat upp.. Annars råkade jag läsa en liten artikel i aftonbladet idag, där de berättar om en stackars tjej med den kroniska sjukdomen CF (cystisk fibros) som precis gjort en njurtransplantation. Hon ska antagligen bli utskriven imorgon (långt ifrån återställd) och måste då direkt infinna sig på arbetsförmedlingen och vara till arbetsmarknadens förfogande! Hennes ersättning fram till anställning kommer att vara omkring 1800 kr.. Ja, det gör ju ingen reklam för dagens regerande parti i alla fall.. Nä, detta måste ju förändras! Känner föresten en som blev svensk medborgare idag.. Och vi här på jobbet undrar: Måste han rösta på söndag?? Annars står det i mitt horoskop på aftonbladet idag: Du är trött! Herregud, det stämmer ju faktiskt!! Sjuuuuk huvudvärk! Ska göra synundersökning nästa vecka, och förhoppningsvis få någon ordning på detta!

2 kommentarer:

  1. Han får inte rösta förrens han varit svensk medborgare i 3 eller fyra år, jag tror det är från november det räknas.

    Var han verkligen orolig för det?

    SvaraRadera
  2. Haha! Nä, inte han, jag o Sandra! =)

    SvaraRadera