Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

torsdag 23 september 2010

Sjuk och farmor och ikea

Jahapp.. Då var man tillbaka på jobbet igen, efter en dag hemma i sängen.. Har lidit av huvudvärk i rätt många dagar, men det började änna gå till överdrift, och igår vart det tvärstopp när jag satte mig upp i sängen.. Lägg dig ner igen sa det lilla monstret i min hjärna, och kroppen kunde inte annat än att följa dess order.. Så halva dagen spenderades i mörka sovrummet under täcket igår.. Herregud vad skönt det är att få blunda så många timmar när huvudet bråkar! Som jag sagt tidigare så har jag ju bokat tid för synundersökning, och så ska jag ju skaffa mig linser, förmodligen med mer styrka än jag har på dagens glasögon, och då får jag nog rätsida på hela ont-i-huvet-problemet! Hjärtats farmor har brutit lårbenet och ligger på sjukhus i Göteborg, så vi åkte och hälsade på henne igår eftermiddags! Himla mysigt att hälsa på farmödrar tycker jag! Speciellt den farmodern, för hon är så himla go! Inte illa att vara 90 år, ha brutit lårbenet för mindre än en vecka sen, och vara uppe och gå (visserligen med hjälp, men ändå!) Impressive farmor! Vi var inne på pressbyrån på sjukhuset för att köpa tidning och choklad till farmor innan, och då fick jag syn på werters original-choklad, som jag fick!!! =) Har länge velat smaka den, och det fick jag nu äntligen! Mmmm, va gott det var! Tog vägen förbi IKEA på vägen hem! Köpte lite glas.. Och så har vi hittat sängen som vi vill ha! Tjohoooo! =) (tyvärr kommer den inte riktigt till rättvisa på bilden, då det ska tillkomma lite förvaringsmöbel mm också) Den ska jag investera mina sluta-röka-pengar i tänkte jag! Ännu ett steg enklare att sluta röka! För ny säng behöver vi verkligen, med tanke på att den vi har nu är för stor för rummet! Och vad ska man med en jättestor 180-säng till, när man är jättekär och bara vill ligga i mitten och kramas hela natten ändå?? ;) Synd att den inte finns i nån annan färg än vit bara.. Får skojja till det på väggarna med nåt kul istället då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar