Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

fredag 24 september 2010

Jag minns..

Jag minns den tiden då det var en glädje när lönen kom in på kontot!
Då när man kunde ge sig ut på stan och shoppa som en galning, och bränna pengar som aldrig förr på en massa onödigheter, bara för att.....det är kul!
Men nu, när man blivit vuxen (!??!?) så är det plötsligt ångest man känner den dagen man vaknar och lönen ska komma in på kontot..
Ska man överleva denna månaden också??
Ska man ha råd att köpa en vinterjacka i år, eller ska man hoppas på en mild vinter??
Ja, jag säger då det.. Ungdomens ljuva dagar är över..
Nu är det bara en massa tråkiga räkningar som ska betalas för lönen som man plitar ihop, månad efter månad..
O inte får jag röka heller.. =P

2 kommentarer:

  1. äh va fan du har ju jobb, handla bara!!! Man kanske inte behöver köpa en vinterjacka för flera tusen. Jag vill ha en didrikson vinterjacka men jag tror jag nöjer mig med en från ullared i år.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har hittat min! HELLY HANSEN!!! =) Får se om det kan bli en sån nästa månad.. Om den finns kvar då! =P

    SvaraRadera