Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

söndag 22 augusti 2010

Kräftskiva

Shit pommes, Ofta kofta, OMG! Ja, det finns många ord för att visa sin förvåning över hur mycket folk drar till när det vankas kräftskiva! Helskottas skoj!
Själv tänkte jag hålla mig nykter eftersom vi tog bilen dit och det helt enkelt kändes enklast så.. Men tog ändå med mig min flaska vin ifallomatt..
Allting började i all välordning med en liten fisketävling (som alltid slutar lika: ingen fisk!) och jag blev mer och mer övertygad om att jag skulle hålla mig nykter och städad så att man kunde komma hem i tid och kanske göra nåt av denhär dagen efter..
Men tillbaka i kräfttältet försvårades genast situationen när folk började prata om att de hade tänkt shotta med mig senare..
Jaja, man får ju inte va hur tråkig som helst tänkte jag och korkade genast upp vinet!
Ingen ide o spara på det..
Fortfarande i tron om att jag skulle ta det lugnt o fint och åka hem i tid..
Och på den vägen är det.. Såhär dagen efter undrar man lite va som hände igår egentligen.. Tiden sprang iväg, o vinet tog slut.. Och idag mår man som man förtjänar..
Som ett vrak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar