Jag

Mitt foto
Trollhättan, Sweden
Lotta Svensson var namnet! O just nu lever jag verkligen upp till det.. Lever ihop med mitt livs kärlek, hans lilla dotter o vår gemensamma, nykläckta, son i ett radhusområde fullt av andra barnfamiljer o pensionärer.. Här delar jag me mig av lite tankar o känslor inför det man råkar ut för i sitt Svensson-aktiga liv! Enjoy!

tisdag 6 juli 2010

Tjockis.com

Okej, jag veeeet! Rubriken på min blogg e så töntig o klycshig som den bara kan bli! Men ärligt (som min 5-åriga bonusdotter säger) thats me! Eller This is it som Mr M skulle sagt!
Har idag blivit övertalad om att starta en egen blogg.. Länge och väl har jag snokat runt ibland en massa bloggar och suttit och suckat och suktat för mig själv: Jag vill också! Och slutligen har det hänt! Jag har skaffat mig en alldeles egen! Men va ska jag skriva då?? Har inget vettigt o skriva, men en ganska kul sak! Va inne i en glasögonaffär (eller heter det optikerbutik kanske? Eller vad?) och tänkte kolla om man kunde boka tid för att prova ut linser. Med mig hade jag mina två bundisar från jobbet, som genast kastade sig över det stora utbudet av helt fantastiska bågar! En av dem hade lite svårt att hålla sig allvarlig och envisades med att hela tiden prova en massa fula glasögon, tills hon tillslut hittade ett par som hon tyckte var ganska coola. Några timmar senare råkade jag se ett gammalt TV-klipp från 1992 med Carl Bildt, där han har nästan exakt ett par sådana glasögon på sig! Mohahahaha! =) (blev ingen tidbokning föresten)
Så, nu ska fortsätta att suga frenetiskt på min nikotintablett och hinka mitt te (man blir väldigt sugen på VAD SOM HEEEELST när man inte får suga på sin cigarett)
For the record: risken finns att jag snart byter namn på bloggen till Tjockis.com

2 kommentarer: